Valorile nu sunt de înlocuit

Salt în timp. 9 martie 2006. Vestea tragică a morţii ei m-a cutremurat. Vedeam imaginile la televizor şi nu credeam nimic din ce mi se arata în faţa ochilor: tristeţe, durere, lacrimi, suflete distruse. Am vrut mai mult decât orice în acel moment să apară cineva la televizor şi să spună: "În studio se află Laura Stoica. Tot ce aţi urmărit nu sunt decât nişte glume proaste!". Nu a fost drept pentru ea, nu a fost drept pentru cei care au iubit-o cu tot sufletul! Laura Stoica a văzut îngerii mult prea devreme. Destin tragic! Încă mă gândesc dacă e real şi de ce a trebuit să se întâmple toate acestea. Care e preţul pe care-l plăteşti pentru soarta crudă şi nemiloasă. S-a scris şi s-a vorbit mult. S-a mediatizat mult. Laura Stoica a devenit a doua oară vedetă! În 1990, prin "Dă Doamne cântec", şi-a câştigat prima dată acest statut. După momentul emoţionant de la festivalul Mamaia a urmat o perioadă de glorie pentru cântăreaţă, apoi ca şi pentru ceilalţi colegi ai ei de generaţie, a venit momentul în care a trebuit să plătească pentru că refuză colaborarea cu computerul pentru a-şi crea piesele. Am trăit cu durere fiecare ştire pe care o vedeam îngrozită la televizor. Mult prea băgată în seamă. Mult prea expusă presei! De ce acum? De ce nu atunci când piesele ei urmau să apară pe un nou compact-disc?! De ce trebuie să atingem coarda sensibilă a omului în loc să i-o formăm promovând piese care merită atenţia?! Să ne înţelegem. Am avut cel mai mare şoc când a doua zi de la tragicul accident am primit un sms. Era de la Iulia care mă anunţa că Europa FM difuzează Un actor grăbit.Pentru prima dată în existenţa acestui post de radio auzeam o melodie interpretată de un artist român lansat la începutul anilor 90. Culmea, cu o melodie cu care s-a consacrat! Până atunci niciun alt artist din generaţie cu Laura nu a putut fi auzit. Motivul nu am să-l înţeleg niciodată nici măcar după e-mailurile cu explicaţii nervoase ale lui George Zafiu că "Laura urma să fie promovată cu noul ei material pe Europa FM". Atunci, de ce n -a difuzat-o până atunci deloc?! Nu a fost singurul moment când a lansat ceva nou! De ce nu a pus şi Europa FM umărul la mediatizarea festivalului Laura Stoica născut în memoria artistei anul trecut? Timpul e prea scurt, viaţa e imprevizibilă şi aşteptările sunt inutile pentru valori. A fost pentru mine motivul care m-a făcut să înţeleg că e inutil să explici "afaceriştilor" de radio că "valorile nu sunt de înlocuit", aşa cum a încheiat Andrei Partoş pledoaria pentru Laura într-unul din medalioanele pe care i le-am dedicat artistei în 2007 când ar fi trebuit să împlinească 40 de ani. Laura Stoica a aprins stele şi a atins îngeri deopotrivă!

Comentarii