Enache a fost peste Bănică

Mi-e greu să vorbesc despre un spectacol în care Adrian Enache e cel mai bun. Mulţi dintre cei care vor citi aceste randuri o să mă acuze de subiectivism. Mi-e greu să conving că cel mai aşteptat recital al serii a fost detronat! Ar trebui să dau timpul înapoi şi să las filmul să curgă.
Cei mai mulţi mi-au dat dreptate. Am câştigat un plus de încredere în ochii câtorva oameni care chiar contează pentru mine. Am pus umărul pentru realizarea unui show senzaţional! Am mai spus astăzi de câteva ori, dacă aş fi producător mi-aş investi banii în imaginea de showman pe care şi-a creat-o Adrian Enache. Din păcate pentru el, e prea puţin promovat, lumea cunoaşte prea puţin valoarea care zace în el. Şi are din belşug! Au spus-o mulţi din cei care duminică seară au asistat la show-ul cu care a început seara vedetelor.
Duminică la Botoşani, artistul a demonstrat că pe scenă e în elementul lui, că are publicul în mână, că nu se lasă până când spectatorii nu cad în delir. Traversează de la o muzică la alta cu o lejeritate fantastică. Puţini cântăreţi pot face asta. Nici măcar Ştefan Bănică care a încheiat seara dedicată vedetelor la Botoşani, cu ocazia Zilelor Oraşului nu a reuşit să capteze publicul cum a făcut-o Enache. Show-ul lui Bănică -cel mai bine plătit (10.000 de euro) a fost sub aşteptări. Enache a coborât de pe scenă şi spectatorii încă îi scandau numele. La Bănică abia au fost câteva glasuri stinse. De apreciat orchestra din spatele prezentatorului de la "Dansez pentru tine" că în rest imaginaţia a lipsit. În plus şase piese pentru 10.000 de euro e puţin. Adrian Enache a luat abia un sfert dar a cântat ca un nebun aproape o oră şi jumătate! A fost practic senzaţia serii detronând recitalul cel mai aşteptat care a încheiat seara. Vesel, plin de viaţă artistul i-a contaminat cu energia şi entuziasmul său pe cei aproape 5000 de botoşăneni prezenţi în Piaţa Tricolorului. "A fost peste Bănică", am auzit un glas în momentul în care Adrian a coborât de pe scenă. Andra a avut ghinionul de a urca pe scenă după vulcanicul interpret astfel că recitalul ei -unul absolut ok pentru generaţia căreia se adresează- a fost umbrit de nebunia primului. Am simţit o dorinţă nebună în Adrian de a da tot ce poate sus pe scenă. A cântat de la el-piese de pe noul album-, din muzica mondială (colajul preluat în manieră proprie de la Modern Talking a făcut furori alături de piesa cu care a încheiat "Drumurile noastre" la care publicul a cântat continuu...), l-a imitat pe Dolănescu, a cantat la trompeta pe care spune că a "înghiţit-o" când era mic, a spus bancuri, i-a învăţat pe botoşăneni noile refrene pe care le va lansa pe un compact-disc curand. Timp de o oră şi 20 de minute, Adrian Enache a cântat până la epuizare. Nu s-a uitat la ceas,ar fi revenit în orice moment pe scenă dacă prezentatorii n-ar fi anunţat-o pe Andra. Era pregătit pentru cel puţin încă o piesă! Prezentatorul l-a declarat chiar unul dintre cei mai adevăraţi show-man-ii ai ţării. Mi-amintesc că citisem mai demult un articol în care un coleg de breaslă cu Adrian declara că îi este frică să cânte după Enache. Avea dreptate! Duminică la Botoşani au înţeles şi ceilalţi concetăţeni asta! Contează publicitatea dar sus pe scenă publicul alege. Enache a fost scandat de câteva ori în timp ce la Bănică oamenii îşi făceau deja culoar ca să se întoarcă acasă. Publicitatea agresivă la adresa actorului din "Liceenii" face show-ul în timp ce Adrian Enache suferă la capitolul promovare chiar dacă pe scenă abia îl mai poţi opri.Asta e diferenţa între Bănică şi Enache, plus banii încasaţi de unul şi altul...

Comentarii