Pasiuni care se leagă...

Pasiunea mea pentru muzica românească e în strânsă legătură cu pasiunea pentru Radio România Actualităţi. Ascult acest post de radio de când eram mică pentru că asta se asculta în casă la noi. Nici nu mai ştiu dacă mai întâi a fost radio România-Actualităţi sau muzica românească. Ştiu doar că la un moment dat ascultam Radio România Actualităţi pentru că se difuza muzică românească aşa cum îmi plăcea mie. E postul de radio cu care eu am crescut şi de care nu m-am despărţit nici în ziua de azi. Am comutat şi pe alte posturi de radio dar am revenit mereu la...prima dragoste. Poate dintr-o inerţie, poate dintr-un drag pe care îl am pentru câteva din vocile postului, poate pentru că aici mai ascult muzica românească pe care o prefer eu. Am descoperit de-a lungul timpului emisiuni de care m-am atasat. Înca îmi amintesc emisiunea de dedicatii care ma facea sa trag de timp pâna sa ies pe usa pentru a pleca la scoala.
Înca îmi staruie în minte emisiunea „Glasul tau m-a fermecat” pe care o ascultam în timpul orelor ca sa nu pierd ceva important. Emisiunea asta se difuza la prânz (12.05-13.00) în fiecare miercuri când eu eram la şcoală. Ca să nu pierd emisiunea când va fi invitat Adrian Enache (timp de o oră realizatorii discutau cu un invitat din lumea muzicii) îmi luam căştile şi radioul portabil şi ascultam în timpul orei de Literatură Universală. Cu o ureche eram atentă la profesoară, cu una la emisiune... Cel mai mult însă m-am îndrăgostit de emisiunea "Oriunde te vei afla nu regreta această noapte" realizată de Titus Andrei. E emisiunea unde m-a cunoscut ca ascultător. Îi scriam frecvent, îi ceream piese cu Adrian Enache şi dezbăteam teme muzicale. Îmi placea că răspunde sincer, direct şi prietenos. Era o emisiune nocturnă şi îmi părea rău când plecat din Bucureşti, era nevoit s-o lase pe "mâna" unui alt coleg. Chiar dacă exista în paralel şi emisiunea Top Românesc, eu am descoperit-o mai bine abia după ce Titus a renunţat la celebrul "OTVA" (a luat chiar şi un premiu cu această emisiune nocturnă!). Am continuat să-i scriu lui Titus Andrei la top şi prietenia şi-a văzut firesc drumul în continuare. Astăzi, chiar dacă ar apărea sau mai sunt posturi care difuzează muzica românească nu mai pot renunţa la Radio România Actualităţi. Pe de o parte, datorită profesionalismului oamenilor care fac emisiuni aici, iar pe de altă parte datorită unor oameni dragi care mi-au devenit în timp prieteni sau pe care îi apreciez ca voci.

Comentarii