Ratingul emisiunilor TV nu e pentru valori....


Am urmărit atît "xFactor"cât și "Vocea României" și recunosc că am rămas cu aceeași idee pe care am avut-o de când au început. Dacă vă amintiți, scriam tot aici pe blog despre iluzia pe care o creaza cele doua formate tv în mintea acelor tineri care speră la marele premiu. Nasc speranțe năruite din start! M-am simțit eu dezamăgită că cei pe care am mizat eu și care, chiar se aflau printre marii favoriți au fost de fapt perdanții concursurilor (locul II) în favoarea unor voci mângâiate din plin de situația socială pe care o au. E un concurs muzical în care câștigătorul trebuie să aibă de toate chiar dacă e poate cel mai bogat, e cel mai fericit, e cel mai iubit. Conteaza vocea, talentul și trăirea pe care o transmiți în cele 3 minute cît te afli pe scenă! Alin Văduva nu a fost niciodată la duel și a fost calificat, în finală, primul. Deci, fără doar și poate că are factorul X. Dragoș Chircu a primit cele mai multe aprecieri de la cei mai mulți. Deci, una din vocile României. N-a luat niciunul, nici altul marele premiu...

Mie, totuși mi-au placut si am tinut pe tot parcursul celor două emisiuni cu Dragoș Chircu (Vocea României) și Alin Văduva (xFactor). Îi felicit pe amândoi și aș vrea să spun că, pentru mine, ei sunt câștigătorii! Au voce. Au personalitate scenică. Au șarm. Se adaptează cu ușurință pieselor pe care le au de cântat. Își construiesc pe scenă propria lor viață. Iubesc și trăiesc. Se simte asta când cântă și cred că asta înseamna să ai factorul X sau să fii vocea României. Mă rog, cel puțin așa am crezut în momentul în care aceste două emisiuni au început. Dacă e cumva altfel, înseamnă ca cele două formate adoptate din strainatate nu mi se adresează. Îmi place ca, atunci când ascult un interpret, indiferent că-și cânta propria piesă ori preia una cunoscută, să simt fiecare vers, fiecare zâmbet ori lacrima smulsă din povestea acelui cântec. Cei doi au reușit asta pe tot parcursul emisiunii! Ce s-a întâmplat la final sunt întrebări, dezamăgiri, un fel de gust amar… Din păcate, niciunul din concurenții acelor emisiuni nu a câștigat nici măcar popularitate căci, nu cred că cineva, după vreo 2-3 luni, îi va mai intreba de sănătate…
Niciodată publicul nu va alege vocea cea mai ori factorul X cel mai (mă rog, depinde de fiecare ce înțelege prin asta; eu tot nu-mi dau seama de ce factorul X și nu A sau M -de la muzică de pildă:))) ci se va lua după împrejurări felurite. Publicul își alege favoritul după gradul de simpatie și carismă pe care concurentul îl transferă dincolo de ecran, după implicarea socială a cazului (n-am sa înțeleg niciodată de ce la un concurs muzical trebuie să implicăm factorii sociali? De ce să n-alegem după criteriul valoric, după talent?). Nu publicul este în măsură să declare că X sau Y are talent! Publicul poate că are nevoie să-și măsoare preferințele lui cu judecata corectă (lipsită de alte interese!) a unor oameni de muzică. În România mai cu seamă, alegerea câștigătorilor la competițiile muzicale se face sentimetal: "Uite, săracul!", "Ce fățucă are!", "Cât de sensibil e!" și cîte și mai cîte... A plînge de mila e o caracteristică a românului în ultimii ani și tinde să înlocuiască talentul curat, neforțat.... Scara valorilor s-a răsturnat și din nefericire nici noi nu facem nimic în a ordona lucrurile firesc. Că, dacă, Doamne Ferește, scade ratingul....

Comentarii