Dreptul la informare, în impas

Se vorbește intens despre promovarea drepturilor pe care cetățenii le au. Este anul european al cetățenilor, asta însemnând că se va lupta pentru ca cetățenii să-și cunoască drepturile pe care le au. Suntem o țară europeană de câțiva ani și deocamdată suntem bravi doar teoretic, doar scriptic căci în practică e haos, e egal cu zero. 

Am avut nevoie de o informație la Judecătorie, la Registrul Asociațiilor și fundațiilor, care funcționează doar în ziua de joi. Nimic de reproșat! Funcționează într-un birou cu două calculatoare, la etajul II. La fel, frumos și bine intenționat! 

Ajung la locul cu pricina. Spun, în mare, problema mea sperând că mi se va spune ce trebuie să conțină dosarul pe care urmează să-l depun. Răspunsul m-a oripilat: "Prin fișa postului ne este interzis să oferim consultații, suntem aici doar pentru a înregistra dosarele. Dacă nu vă ajuta ordonanța 26/2000, vă rog să vă adresați unui avocat". 

Să mă adresez unui avocat ca să mai cheltui niște bani  în plus căci deh, trăim în România și orice se plătește până și dreptul la informare! 

Nu am dorit consiliere ci doar o informație cu privire la conținutul unui dosar. De restul mă ocupam ca și până acum, singură! 

Atunci, dacă doar înregistrezi dosare, la ce-ți mai trebuie două calculatoare și  un birou confortabil? Pentru asta e suficient un oarecare funcționar la poartă, care să pună o parafă cu un număr de înregistrare și care să treacă în registru înregistrarea...

 La ce să mai obosești la calculator? La ce să mai consumi curent electric de pomană? Ei bine, nu! La noi mai bine stai degeaba în spatele unui computer decât să alergi după un job sau să lucrezi la patron. Mai bine bei cafeluța cu colega de birou și împarți cu ea ultimele bârfe decât să ajuți un om care vrea să lucreze legal. 

Și pentru că am avut curaj să ripostez pentru această inadevertență, pentru că am îndrăznit să nu fiu de acord cu această normă a lor, am devenit și impertinentă. 

Oare? Oare pertinent înseamnă să ții capul plecat și să faci cum ți se spune? Oare pertinența înseamnă să te supui, să intri cu bună-ziua și să ieși cu coada între picioare spunând cu dezamăgire din nou bună ziua? 

Pentru ce trebuie să plătești ca să fii informat? Nu dai oare suficienți bani ca să ajungi în punctul dorit de a te dezvolta? 

Noroc cu internetul, cu presa, care încă îți oferă răspunsuri la chestiuni necunoscute pe care ar trebui să le afli mai ușor de la instituțiile statului căci contribui și tu, ca toți ceilalți, la bunăstarea lui...

Comentarii