O poveste de viaţă trăită cu suflet la teatru

De mult n-am mai văzut o piesă de teatru în care actriţa care joacă rolul principal să plângă şi să vezi lacrimile cum curg pe obraz, să te întrebi ce face ca ochii ei să fie scăldaţi în picăturile amare ale vieţii... De mult n-am mai trăit cu sufletul la gură subiectul unui spectacol de teatru şi, la fel, tot de mult, nu am simţit că fiecărui actor i se potriveşte rolul mănuşă.

Îmi place să merg la teatru mai mult decât la film pentru că un film îl poţi urmări comod şi din fotoliul de acasă şi oricum nu e la fel ca atunci când vezi cum povestea se desfăşoară aievea în faţa ta, cum trăirile sunt acolo, pe scenă, amestecate cu emoţiile tale.

Am mai avut o revelaţie de asta, când tot aici s-a jucat "Călătoria", în regia lui Chris Simion. Am mai văzut apoi piesa de vreo trei ori şi apoi am vrut s-o mai văd, dar nu s-a mai jucat. Atunci stăteam cu un caiet pe braţe şi notam replici pe întuneric în agendă. Acum, am urmărit cu sufletul la gură şi am păşit dincolo de scenă, am fost parte din subiectul acelei piese.

O poveste de dragoste, de viaţă din altă epocă, despre emanciparea femeii, despre dragostea în ochii mai multor femei. O poveste tipic romanelor ruseşti şi ruşii sunt experţi în a provoca emoţii, trăiri profunde, în care Alexandra Vicol, actriţa din rolul principal, o joacă pe Natalia, o tânără orfană, pasionată de scris, care își găsește iubirea în brațele fiului celei căreia i-a fost guvernantă. E fascinantă fata asta cum joacă şi aş putea să spun, la vârsta fragedă pe care o are, e primul ei mare rol. Şi aş mai paria un pic, chiar dacă nu sunt o expertă în domeniu, dar o spun din instinct, am convingerea că la orice festival va participa, nu va trece neremarcată de jurii, de public.

Aşadar, am văzut încă o piesă care m-a făcut mândră de cultura în care se scaldă oraşul meu natal. Dacă aveţi timp, dacă nu făceţi-vă, mergeţi la teatru să vedeţi "Prinţesa" în regia lui Adi Carauleanu.

Distribuţia: Daniela Bucătaru, Traian Andrii, Sorin Ciofu, Irina Mititelu, Andreea Moțcu, Bogda Horga, Ioan Crețescu, Ceyar Amitroaie, Lidia Ujă, Silvia Răileanu, Petronela Chiribuță, Cristina Ciofu și Narcisa Vornicu

Comentarii