Atelierul de lecturi și plăcerea de a scrie

Am o așa bucurie în suflet când reușesc să-i fac pe copiii de azi să scrie, să descopere plăcerea scrisului, să înțeleagă că a scrie, nu e decât a ieși puțin din zona ta de confort, a încerca să intri într-o lume. Astăzi, la Școala de Jurnalism Buzz (SJB), atelierul de lecturi publice. Un soi de cenaclu. Probabil, la un cenaclu de soi se întâmplă chestii mai pompoase, de aceea noi am ales să-i spunem mai simplu. Atelierul de lecturi.

Am început cu cărțile citite în vacanță că au fost două, cea de iarnă și cea inter semestrială. Au fost și copii care au citit aceleași cărți, s-au schimbat opinii, probabil s-au dat idei de lectură. Am analizat un pic ideea de lectură de plăcere și lectura obligatorie de la școală. Unii s-au supărat că ceilalți primesc la școală cărți contemporane și nu doar clasice. În fine, important e că citim, căci asta ne ajută să ne dezvoltăm vocabularul, ne ajută să scriem frumos, ne îmbogățește imaginația.

 În partea a doua, am continuat o idee din iarnă. Am căutat expresii despre primăvară și apoi, cu ele am scris povești ori compuneri. Am încercat mai mult decât ghioceii albi. Am căutat să înlocuim acest cuvânt ce reprezintă vestitorii primăverii cu o metaforă. Și ne-a ieșit. De pildă, străpunzătorii zăpezii. Ideea a venit de la ei. Am căutat împreună. Ne-am uitat și pe internet, fiecare copil având
libertatea de a alege de acolo o singură expresie care îi place mai mult. Cu aceste expresii am trecut la redactarea unor texte care să ne aducă primăvara mai aproape. La început, erau ușor speriați de idee. Au bombănit că e prea greu, că nu au inspirație. În 10 minute au reușit să construiască niște idei de publicat într-un ziar al lor cum e Buzz. Compuneri cu expresii aparte.

Ajung din nou la concluzia că generația copiilor de azi chiar are potențial, trebuie doar împinsă să facă lucruri, trebuie doar să le arăți copiilor de azi că pot mai mult decât ceea ce le oferă zona lor de confort. Iar Buzz, dincolo de bucuria și momentele de hilizeală, de distracție, asta urmărește. Colega de atelier a fost Anca Biciușcă. Căci atelierele la SJB sunt susținute de reporterii mai mari din Buzz.

Theona face handmade. Îi învață pe cursanții școlii să fie creativi, să-și lase imaginația să zburde pentru a face lucruri interesante din te miri ce. Paula Ifrim, cu sensibilitatea ei, îi ajută pe copii să deseneze și chiar pregătește, împreună cu ei, o expoziție de pictură. Karina Todireanu face audițiile muzicale și la atelierul dedicat lui Michael Jackson a fost ireproșabil de bine. S-a documentat, s-a pregătit și le-a povestit copiilor despre regele pop-ului cu detalii interesante. Audițiile muzicale au ca scop să-i facem pe copii să descopere și altfel de muzică. Alexandra Ciotir le predă copiilor o dată la două săptămâni câte o chestiune de gramatică. Le explică pe înțelesul lor lucruri care ne încurcă în gramatică în așa fel încât să vorbim corect.

Comentarii