Let's Do It, Romania din perspectiva mea. De ce iubesc LDIR?



Anul acesta sunt 10 ani de Let's Do It, Romania. O campanie pe care o iubesc pentru că pe mine personal treaba asta m-a făcut mai responsabilă.

Am intrat în campania asta pe vechiul messenger de la Yahoo luată de val. Comunicam cu Ovidiu (era în lista mea de mess un anume Movi care mă mai ajuta cu niște chestii la site-urile ori blogurile pe care le aveam).
Ne stiam online doar, până într-o zi când m-a intrebat dacă nu ma bag pe partea de imagine că au nevoie de un om în zona asta. Nu înțelegeam care-i faza așa că de curiozitate am ajuns la A. P. M (Agenția pentru Protecția Mediului) unde era sediul de campanie.

Acolo i-am cunoscut pe Andrei Caciuc și pe Paul Vieru, cel din urma tata campaniei la Botoșani. Și uite asa... a început totul. Și uite asa, am ținut ani la rand Botoșaniul în fruntea județelor cu cei mai mulți voluntari la curătenie.

Campania asta mi-a dezvoltat spiritul civic, m-a educat să fiu mai atentă cu ambalajele pe care le desfac (aproape că-s în stare să mă iau de oameni când ii vad că aruncă pe jos. Îmi mai trebuie niște curaj pentru asta), mi-a deschis niște uși chiar și cum spuneam mai devreme, mi-a dat niște prieteni.

  Partea amuzantă e că la finalul fiecărei campanii, după oboseala aia dată de vânzoleala zilei, și eu, și Paul spunem ferm: "ăsta e ultimul an" și anul viitor tot noi suntem primii care ne interesam de povestea asta. De fapt Paul după care mă agață și pe mine în noua filă a campaniei.

Pur și simplu e în Let's Do It, Romania o doză de dependența, dar una dezvoltată odată cu spiritul tău civic. Practic, tot speri că și alții, tot mai mulți, o sa învețe ceva din lecția asta. Căci, dincolo de curățenia generală dintr-o zi, Let's Do It, Romania e despre noi. E despre cum vrem să trăim, cum ne formăm pe noi în relația cu lumea. E despre a fi civilizat și despre cum sa ceri și celorlați să fie la fel. Iar asta odată asumat, te subjugă, te obligă.

Pe mine LDIR m-a învățat nu doar responsabilitatea unui simt civic, ci și cum să fii vizibil, să convingi, să vorbească lumea despre tine. De aceea iubesc LDIR.

Anul asta ne vedem pe 21 septembrie. Și Botoșaniul e între cele 26 județe care se implică. Anul ăsta ne bazăm mai mult ca oricând pe simțul civic al fiecăruia din voi.

Comentarii