Chiar crezi că timpul e problema noastră? Dar dacă e invers?



Am crezut multă vreme că atunci când nimerești  jobul care îți face plăcere, nu mai e nevoie de deconectare, că îți place atât de mult ceea ce faci încât nu simți urmă de stres. Și multă vreme am crezut asta și n-am simțit nevoia să ies din plăcerea pentru munca mea. O ador pentru că mă regăsesc cu totul în ea.

 Făcând repede acum un exercițiu de imaginație, nu mă pot transpune în alt scenariu cotidian. Pur și simplu, îmi place.

De aproape 2 ani am renunțat acasă la calculator. Mi-am propus asta din clipa în care m-am decis că vreau redacție pentru Buzz.

 Am doar telefonul pentru corespondență rapidă, pentru a scrie atunci când mă pocnește inspirația și nu vreau să pierd ideile. Fac repede o notiță.

 De 2 ani am renunțat la calculator acasă și psihic e mai bine. Seara, când ajungi acasă, nu mai ai tentația de a intra pe calculator, de a găsi oricum ceva de făcut, de a pierde nopțile făcând ziarul.

 Am învățat sa-mi organizez timpul, astfel încât să le pot face pe toate în funcție de deadline. Nu e greu. Dar e musai să ai și un timp al tău departe de jobul tău oricât de mult l-ai iubi.

 Și mai e ceva. Am învățat ca face bine o duminică liberă, detașată de rutina zilnică, una în care să - i dai mintii și sufletului preocupări plăcute, dar altele decât ceea ce face zi de zi.


Mintea are nevoie și ea de odihnă activă, iar eu înțeleg prin asta să lași ceea ce te consumă zi de zi (chiar dacă îți place la nebunie, repet) pentru o zi și să te răsfeți cu altceva care te face sa fii tu cu zâmbet, vioi, meditativ, încântător.  Și e atât de simplu să găsești ceva care îți place dincolo de munca adorată: te poți apuca de dans, de un sport, poți învăța să mergi cu bicicleta, poți să citești, te poți înscrie într-un club al unor colecționari, poți învăța să patinezi, să călărești, te poți apuca de un instrument... Ideea e să fii și un pic creativ.

Nu râde, nu - ți trebuie talent pentru niciuna din toate astea, ci chef, voință și perseverență. Dincolo de faptul că îți vei descoperi o plăcere nouă care, psihic, te va ajuta enorm, îți vei dezvolta niște abilități pe care habar n-aveai că le deții.


Timpul nu se scurge mai repede decât înainte, noi nu mai știm să-l gestionăm, astfel încât să ne bucurăm de toate.

Comentarii