Pasiunea pentru muzica românească

 Ce a mai rămas din pasiunea mea pentru muzica românească? Din telefoanele la radio. Din deplasările mele spre te miri unde ca sa fiu prima care află. Nostalgică din fire, mă trezesc visând cu ochi deschiși la acreditările pe care le primeam la Festivalul Mamaia, întâi, pentru Radio Meridian, apoi, pentru dragul meu topromanesc.ro (născut doar din pasiunea mea pentru muzica românească; îmi doream să citească informații muzicale și nu mondene despre artiștii noștri). 

Apoi, la Medgidia, la Festivalul Dan Spătaru, la George Grigoriu. Mi-e dor pentru că am crescut cu ele, pentru că am îmbratisat două bucurii: aceea de a fi într-un timp iubit și aceea de a-mi desfășura profesia făcând fix ceea ce îmi place.

 Of, da! Și rubrica de la radio Meridian. Acolo, am crescut. Adoram sa fac rubrica aia. Care rubrica? Pentru că uneori ajungeam și la 20-30 de minute de material per ediție de Top Romanesc (difuzat joia ) ... 

Azi, mi-e dor de muzica românească... Am avut noroc să cresc într-o generație cu artiști care cântau, cu niste compozitori pentru care portativul era o prioritate, cu versuri și nu texte.... Am crescut frumos cu radioul ăla de lemn la care acultam Radio Romania. De la emisiunile muzicale de la radioul public mi se trage plăcerea de a asculta muzica românească.

 Muzica ușoară, dar mereu am apreciat artiștii un pic altfel. De aici, și înclinația mea spre Adrian Enache.  Nu apărea în fața unui microfon și cânta; umplea scenă și asta mi -a plăcut.  

Am urmărit aproape, daca nu toate, emisiunile muzicale de la radio Romania Actualități, de la TVR... Eram înnebunită știu, sa cunosc, să notez. Nu m-am chinuit niciodată să rețin, dar am apreciat, am admirat, am iubit. Și o iubesc și azi chir daca timpul mi se împarte în mai multe felii, chiar dacă acum îmi caut timp pentru muzica românească. O ascult. O iubesc. Ascult și am aceeași senzație de bucurie și dor... Din păcate, nici lumea artistică nu mai e chiar ceea ce am simțit și am trăit ascultând, urmărind și "mâncând" muzica românească... Totuși, o iubesc și azi la fel de mult.

Comentarii