PR de vedeta

Vedeta e un brand şi ca orice marcă are nevoie de imagine pentru ca ea să fie uşor percepută de public. Cu cât e mai bună cu atât aceasta va străluci mai mult şi mai bine în lumina reflectoarelor. Imaginea vedetei nu vine de la sine! Ai lansat un cântec şi eşti vedetă! Să fie aşa de simplu?! Atunci unde sunt tinerii care se lansează în diferite festivaluri sau care dau lovitura la "Mamaia" cu o piesă?! Dacă nu lucrezi la relaţia cu presa cea mai în măsură să te aducă în faţa publicului, dacă nu acţionezi conform standardelor pe care ţi le-ai impus, dacă nu te implici în acţiuni menite să atragă atenţia, peste succesul, care te-a împins doi centimetri mai în faţă, se aşterne praful. Vedeta are în spate ca orice alt brand o echipă iar din echipa asta nu lipseşte unul din pionii principali. El are sarcina de a răscoli cele mai nebănuite căi ale imaginaţiei pentru a scorni acea "nebunie" de care să agaţe numele vedetei.
PR de vedeta! Suna bine, nu-i aşa?! E la modă pentru orice jurnalist să construiască imaginea unei vedete indiferent că e actor, cântăreţ, om de televiziune. Cunoscut să fie! Astăzi eşti în trend cu cât ai mai multe vedete de imaginea cărora să te ocupi. Iar la CV dă chiar bine să enumeri vedetele pentru care nu dormi noaptea în dorinţa de a le crea imaginea. Dar câţi din jurnaliştii PR sau PR-jurnaliştii chiar îşi cunosc rolul?! Cei mai mulţi au pretenţia de a fi ei înşişi vedete. Fac crize la telefon jurnaliştilor-colegi dacă aceştia din urmă au îndrăznit să deranjeze vedeta pentru interviu fără acordul lor... Se spune cu un jurnalist e cel mai bun PR pentru o vedetă pentru că el ştie ceea ce presa caută. Aşa ar fi normal! De cele mai multe ori metamorfoza e negativă nu lui ci vedetei. Jurnalistul devenit PR îşi uită meseria de gazetar şi devine brusc vedetă. Sunt adepta vedetelor cu PR însă numai atunci când acesta din urmă devine mâna dreaptă a vedetei şi nu stânga care-l încurcă şi mai ia şi bani pentru asta.

Studiu de caz. O sun pe Cristina Rus. Era pe val cu o piesă! Zis şi făcut. Îmi propun să fac interviu cu ea pentru top. Sun. Răspunde! Încep "poezia" despre emisiune. E de acord dar cu o condiţie. Să-l întreb eu pe PR. Mă conformez. Îi cer numărul PRului. Mi-l dă. Sun. Întreb dacă domnul PR e de acord. Doar nu o să spună nu unei difuzări la radio care îi aduce şi lui bani. E draguţ, slava Domnului, şi-şi dă acordul! O sun pe Cristina, îi spun şi -mi răspunde că tocmai a primit ok-ul prin sms de la PR! Facem interviul. Am înţeles că fără acordul PRului nu dai interviuri dar ce rol mai are el?! Ca jurnalist care fac interviuri cu vedete de aproape trei ani la radio nu am primit niciun e-mail sau comunicat de la PRul vedetei pentru a afla noutăţile importante... Ca să nu mai spun informaţii despre vedetă sau despre acţiunile în care se implică pentru a-i creşte brandul.

Recunosc că am avut noroc! Sunt alte tipuri de PR care dacă află că ai vorbit cu vedeta fără să baţi la uşa lui se înfurie şi mai-mai că ţi-ar da două palme. Cum îţi permiţi?! Oare vedetele ştiu de comportamentul propriilor PR?! Sau e la modă şi pentru ele să spună: "Te rog, vorbeşte cu PRul meu sau manager, după caz..."...
PR-ul e cel care face ca imaginea vedetei să iasă în evidenţă. Nu vă gândiţi la Oana Zăvoranu. Ea e în categoria vedetelor care nu au nevoie de PR pentru că nu ar asculta de el. Ce-i în guşă e şi-n căpuşă! PR, sau mai academic spus, specialistul în relaţii publice construieşte relaţia vedetei cu presa. El caută strategiile, metodele necesare pentru a face o imagine pozitivă vedetei. Când pune capul pe pernă PRul ar trebui să nu aibă linişte dacă vedeta e în mijlocul unui scandal sau are nevoie de susţinerea publicului la un eveniment marcant. PR e o noţiune prost înţeleasă de vedetă şi de practicant deopotrivă! Vedeta dă banul dar nu ştie nici ea precis care îi sunt atribuţiile "angajatului" , PR ul profită de asta pentru a-şi bifa încă o "steluţă" la CV. Pentru a profesa în această meserie te lipseşti de orgoliu şi te lipeşti de implicare. A profesa de amorul artei duce la "moartea" vedetei sau cel puţin la "steluţe" false pe CV. De parcă pentru falşii PR ar mai conta...

Comentarii

Anonim a spus…
Cred ca multi artisti de la noi ori au un PR care nu se pricepe la meserie sau nu se preocupa, ori nu au deloc. Sunt multe vedete (sau aspiranti la titlul asta) care merita sa ajunga undeva sus, dar nu se aude nimic despre ei pt ca nu au oameni care sa-i ajute la asta. Si e pacat cand vezi asta.
Mi se pare o idee buna ca un jurnalist sa fie si PR-ul unei vedete pt ca el stie cel mai bine ce vrea lumea sa afle si are si relatii in presa si nu numai.
Dar mi se pare cam aiurea sa trimiti ziaristul sa vorbeasca cu PR-ul in legatura cu niste treburi (barfe mai bine zis) la care poti (si e mai bine) sa raspunzi tu.