Pro Dragobete!

Dragobete sau Valentine's Day? A fi sau a nu fi...cam aşa îmi sună întrebarea asta. Personal pledez pentru Dragobetele nostru pentru că trăiesc în România şi câtă vreme avem sărbătoarea noastră de ce să nu aibă ea întâietate. Am ajuns atât de departe cu Valentines dayul ăsta că ţinem să le spune "mulţi ani trăiască!" celor care se numesc Valentin şi Valentina pe 14 februarie. Cum ar fi să mă cheme aşa şi să primesc un sms de La mulţi ani pentru ziua numelui deşi în calendarul ortodox pentru că aşa sunt, nu există aşa ceva?! Ciudat. Pai atunci de ce să sărbătorim iubirea lor şi să nu dăm întâietate sărbătorilor noastre?! Dragobete mi se pare un fel de cupidon, aşa mi-l imaginez. Numele lui mă trimite cu gândul la îngeraşul acela cu săgeată în spinare care aleargă şi te prinde când te aştepţi mai puţin. Îţi deşartă pumnul de fluturi în stomac şi pleacă la alţii... Dragobetele nostru (24 februarie) e mai drăgălaş, cel puţin asta e imaginea pe care i-o confer eu. VALENTINES DAY nu-mi inspiră nimic. Şi asta nu pentru că dă afară din mine patriotismul ci pentru că e prea ...comercial. Dragobtele nostru, mai modest decât americanul cupidon e mai autentic, mai pur, mai puţin atins de falsitatea şi copy-paste-ul în care trăim... Eu vreau să fiu Dragobete la petrecerea pe care o dăm în numele iubirii şi am să mă simt unică pentru că toţi ceilalţi vor fi valentinul sau valentina cuiva. Ei vor trăi la fel, eu am să fiu altfel. Dragobete e pentru cei cu sufletul mai pur... Voi aveţi dragobete sau valentini?!

Comentarii

Nicole a spus…
Intotdeauna am fost "pro Dragobete" zis ..si "anti Valentine's Day".Sunt romanca, chiar ma bucur de acest lucru si sincer prefer sa stim sa sarbatorim ce este al nostru si nu sa ii copiem pe altii care nu mai pot de noi .....
Ai dreptate Ioana. ;)