Festivalul George Grigoriu a întrecut festivalul Mamaia et comp.

M-am uitat în toate cele trei zile pe TVR 2 şi mă bucur că am avut ocazia de a urmări Festivalul Internaţional de Muzică "George Grigoriu", un eveniment de ţinută şi recunosc deschis că în prezent este cel mai bun dintre celelalte festivaluri muzicale. Un timp a fost, în mintea mea, la mare concurenţă cu festivalul "Mamaia". Şi dacă anul trecut încă mă gîndeam care pe care, acum o spun fără ezitare că festivalul de la Brăila l-a întrecut pe cel de la ţărm de mare. Prin organizare, prin prestanţă, prin implicarea organizatorilor, prin rafinament, prin orchestră, prin muzică. Într-un fel e firesc. Festivalul în memoria unuia dintre cei mai mai compozitori români, George Grigoriu, este internaţional, iar "Mamaia" e doar naţional. Dincolo de acest aspect, festivalul Mamaia are nevoie de o resuscitare, de o reorganizare şi elemente noi cu care să-şi atragă public cât mai mult. Asta ca să nu rămână la stadiul publicului fidel care încet încet dispare şi el dacă nu accesorizezi evenimentul din cînd în cînd cu ceva proaspăt. Festivalul Internaţional de Muzică Uşoară "George Grigoriu" a devenit în ultimii ani şi un foarte bun promotor turistic pentru oraşul care-l găzduieşte. Festivalul "Mamaia" nu mai e privit cu acel entuziasm de la începutul anilor 90. Şi daţi-mi voie să afirm, fără a aduce osanele cuiva (nu cunosc organizatorii, nu am fost prezenta acolo niciodată!) festivalul brpilean este cel mai bun exemplu că astfel de manifestări odată devenite tradiţie îmbogăţesc imaginea unui oraş.
Anul acesta, mi-au plăcut din start două voci. Pe ele am mizat şi au şi câştigat: una, locul III (deşi cred că merita mai mult!) şi alta, trofeul. Numele lor e CristinaVasiu- Hunedoara (excepţională interpretarea piesei "Speranţe vis, speranţe flori"- ascultând interpretarea hunedorencei, a început să-mi placă mai mult piesa!) şi moldoveanca de peste Prut, Olga Gorcinschi (trofeul...mi-aduc aminte că am scris pe caiet în timp ce cînta ea, vineri, moldovenii nu se dezmint şi aşa e ţinând cont de faptul că e al treilea trofeu pe care ţara vecină ni-l ia. Asta fără să amintesc de excepţionala voce a Getei Burlacu tot de acolo...).
Mi-a plăcut şi Alexandru Daniel Anghel pentru siguranţa emanată pe scenă (şi e primul festival la care participă!), Iuliana Igă pentru interpretarea piesei "Truli" şi Maria Lorena Muntenaş din Focşani (voce foarte bună!) dar care, la fel ca Iuliana Igă, nu s-a aflat printre laureaţi. E unul din puţinele semne de întrebare căci prestaţia lor a fost de un premiu. Mi-au plăcut şi sensibilitatea elveţiencei Laura Sensi şi moldoveanca Cristina Croitoru -o voce bună şi frumoasă- Da, şi ar mai fi ceva de punctat dar e drept că nu-mi aparţine 100% remarca: prea s-au cântat aceleaşi piese de la George Grigoriu şi vorba aceea, repertoriul lui e atât de vast că e pacat să ascultăm de 3-4 ori aceeaşi piesă. Mi-a plăcut foarte mult varianta cu care a venit câştigătoarea trofeului pentru piesa "Eternitate".
Cam astea ar fi în linii mari o succintă trecere în revistă a ediţiei din acest an după mine. Ar mai fi recitalurile din care cel mai mult mi-a plăcut al Evei Kiss (poate şi datorită dorului pentru muzica asta!). Mi-a plăcut şi Ovidiu Komornyik şi Loredana cu toate că în cazul ultimei nu mă simt foarte atrasă de stilul ultimilor ani.

Comentarii

Movi - 4Botosani a spus…
Eu unul cand ma gandesc la Mamaia ma gandesc automat la fite si tot felul de "vedete" care se dau in petic doqar pentru imagine. Din pacate Mamaia a ajuns un loc mai exclusivist si doar de forma .. timpurile au evoluat insa acolo nu au evoluat in directia buna.
Este bine dupa mine sa se mai ridice si alte orase cu astfel de evenimente pentru ca potential avem si in alte orase insa nu prea stim cum sa il gestionam sau promovam eficient.
Sunt atatia tineri talentati care merita o sansa si nu pot evolua din cauza ca unii fara valoare le taie calea.