AROGANŢA

Aroganţa semenilor este, după mine cel mai mare defect şi cu siguranţă, arma cu care poţi distruge omenirea. Lucruri construite frumos, cu migală, răbdare şi bun-simţ pot fi anulate de o obrăznicie aruncată de cineva într-un firesc pe care el îl trăieşte zilnic. Mă înţeapă privirea când remarc că tot mai mulţi copii sunt crescuţi sub acest cer numit AROGANŢĂ. Ieri, în încercarea de a-mi contacta câţiva din protagoniştii unui spectacol, am simţit acest sentiment pentru că, da, aroganţa poate fi şi o stare, un sentiment pe care-l nutreşte un om. Un om arogant e urât în faţa celorlalţi fără ca el să realizeze acest lucru. Şi chiar dacă o realizează, nu-i pasă. Un om arogant e ca un om la 30 de ani plin de riduri, dar el se simte tânăr şi vesel. Un om arogant e un copil cu ruj pe buze. Un om arogant e un cîntec în care strofele n-au nicio legătură cu melodia. Un om arogant e concluzia unui ritm neadecvat într-un program muzical. Ieri, aşa cum spuneam, am sunat, am vorbit. Mi-am dorit să fiu corectă cu acei copii care au premii sau apariţii importante în 2011. Şi sunt câţiva. Chiar mai mulţi decît cei la care m-am oprit. Fiind însă vacanţă, mulţi nu sunt în localitate când spectacolul va avea loc. Când aroganţa se aşază peste lucrurile făcute cu bun-simţ şi cu dragoste, lehamitea de a le face din nou e uriaşă. Ieri, la telefon mi s-a spus: "Pai, ce noi avem copii cu premii?!? Aveţi cu ce face spectacolul???". Iniţial, am rămas fără replică. Apoi, am spus doar doi dintre protagoniştii spectacolului şi, fără replică, a rămas interlocutorul meu. Şi interlocutorul acesta nu e altcineva decât părintele unuia dintre copiii pe care mi i-am propus să-i aduc în spectacolul talentelor din oraş remarcate în concursuri şi festivaluri... În condiţiile acestea, te întrebi dacă se merită să fii corect cu toţi copiii care au luat premii sau e bine să ai în vedere şi comportamentul lor şi al părinţilor lor de-a lungul timpului??? Asta, dacă nu vrei ca lehamitea să fie mai mare decît implicarea şi dorinţa de a face lucruri frumoase....

Comentarii