...la început

Încă un pic și e iar ziua mea. Trece atât de repede timpul încât am senzația că parcă săptămâna trecută m-am aniversat. Dar anul acesta, dincolo de vârsta pe care am s-o adaug, împlinesc și 10 ani de când am intrat în presă. N-am să spun la ce vârstă am intrat deoarece consider că, la un moment dat, pentru orice femeie, e o chestiune de cochetărie în a nu-și spune vârsta. Și apoi, lasă lumea să creadă ce vrea despre anii pe care îi împlinești. Din fericire, am moștenit o genă care amână trecerea anilor pe chipul meu și asta mă face să vorbesc mai puțin despre vârstă. Îmi place să aud de la oameni că sunt tot la început, că am doar 20 și de ani! Și tot așa! Am 10 ani de presă și asta mi se pare un lucru frumos la care, atunci când începi să lucrezi, nu te gândești. Nu te gândești că ai să ajungi la performanța asta. Dar chiar și așa, după un deceniu de presă îmi amintesc perfect începutul, am în minte primul dialog cu primul meu șef, îmi scald sufletul încă în imagini cu rătăcirea mea de la început, cu figurile pe care habar nu le aveam, cu singurătatea începutului meu profesonal. Una peste alta am supraviețuit, dar fără alergătura pe care n-am cum s-o uit, fără orele consumate, dimineața, seara, la prânz,  fără stresul că n-o să termin într-o oră textul, nu cred că aș fi învățat ceva din ceea ce știu acum. Nu m-am plâns nicio clipă că nu am avut timp liber, aveam senzația permanent că așa ar trebui să arate timpul liber al oricărui om. De fapt, făceam ce-mi place! Meseria asta nu o înveți pe băncile facultății, ci în mijlocul străzii, între oameni, cu oameni. Iar asta e plăcerea maximă a jurnalismului! Viața mi-a oferit o ocazie frumoasă de a îmbrățișa această meserie de care te îndrăgostești iremediabil și n-am cum să n-o iubesc. Consider că viața e frumoasă doar dacă noi ne dăm silința să construim templul ei! A-ți dori e prima condiție, a lupta e esența.. Iar viața te va ajuta să le simți pe ambele din plin din momentul în care în mintea ta strălucește primul gând pentru a-ți lua viața în propriile mâini.

Comentarii