10. Aproape. Ce înseamnă?


Acum vreo doi ani visam într-un anume fel să marcăm 10 ani de Buzz. Un ziar jucăuș la care scriu copii și adolescenți. O poveste începută în 2011, când unii dintre juniorii de azi ai redacției nici nu erau născuți.

 Dar eu țin minte și acum. Erau 27 de copii înscriși. Era prin luna mai când am fost la doamna director al Bibliotecii Mihai Eminescu să-i povestesc despre ce aș vrea să fac. Entuziasmul dumneaei m-a convins că e o treabă bună. Mai rămânea doar să se înscrie copiii.

 Astăzi, copiii de atunci sunt studenti cei mai mulți... Unii chiar își câștiga deja propria existență. 

 10 ani de jurnalism pentru copii în Botoșani în 2021.... Visam acum vreo doi ani o gală cu oameni cunoscuți, cu un cântăreț celebru, cu niște jurnaliști care să le ofere copiilor noi revelații, cu prietenii ziarului, acei oameni care au zâmbit când un "ștrumf" cu microfon le-a solicitat o informație, acei oameni care au lăudat ideea acestui drăgălaș ziar. Spun oamenii, unic la nivel național. Eu una spun doar  că e poate singurul scris de copii, tipărit, cu apariții constante, lună de lună, în țară. 

Mi-am dorit asta și am luptat, lună de lună, ca ziarul aceasta să apară, să fie vizibil, să fie citit... Mi-am dorit mereu lucruri noi pentru că am știut mereu că ei, copii fiind, se plictisesc repede și așa au apărut televiziunea noastră de pe YouTube, site-ul, centrul de voluntariat ș.a...  

10 ani înseamnă o mică istorie. Una scrisă de niște copii. Iar cei care au fost în prima gașcă știu cum a început totul, cât de rudimentar, știu cum, din lipsa unui spațiu, ne întâlneam pentru ședințele redacționale la ciocolată caldă, cum făceam interviuri cu o biată camera foto Canon, cât o palmă și un trepied de la Ovidiu 😁...

Astăzi, avem spațiul nostru. Astăzi, facem emisiunile noastre. Astăzi, copiii susțin ateliere sau cursuri în propriul lor spațiu. Astăzi, copiii caută singuri informații, își abordează singuri sursele și scriu știri pe site ori în ziar. Astăzi, ne organizam în ședințe de Colegiu reacțional. Astăzi, avem propria tabără și propriul concurs de jurnalism. Au fost inventate aici, la Buzz, pentru copii. Au fost ridicate, aici, în Botoșani.

 


10 ani de jurnalism pentru copii, împliniţi într-un an cu pandemie. 10 ani de Buzz, marcați cu mască.  Nu m-aș fi gândit la asta. Îi vedeam altfel. Dar, chiar și așa, cred că nimic nu-i întâmplător. 10 ani înseamnă deja două, dacă nu a treia generatie de copii, care cresc, scriind, căutând lucruri interesante, învățând să fie responsabili, iubind valoarea și cultura. 


 

De fapt, nici n-am știut că am să ajung la 10 ani și de fapt de aici începe adevărata provocare... Ce mai oferi, cum continui, ce schimbi ca, în primul rând, tu să nu te uzezi... Gala trebuie să fim noi pentru ceilalți... Gala trebuie să fiu eu pentru copii... Până acum fost doar spectacolul, doar parada... Din februarie, când Buzz intră pe anul 10, începe o nouă filă. Un nou caiet. Un nou toc. O nouă haină. Un nou drum. De fapt același, bătătorit, dar mai provocator... 

Comentarii