Tertip...


Nu sunt obsedată dar ma macină subiectul şi de aceea revin mereu la el. Diferenţa e că acum privesc povestea mai matur însă dezamăgirea e aceeaşi. Poate mai mare.... Voi reveni la ea ori de câte ori apar elemente noi în discuţie. Vi le relatez pentru că nu vreau să rămână doar pentru mine.E locul pe care l-am creat ca să mă pot desfăşura cu bune, cu rele...
Recent am apelat la un tertip ca să văd dacă difuzarea artiştilor e condiţionată de "epoca" din care vin. Nu întâmplător am spus "epoca" pentru că artiştii care s-au lansat la începutul anilor 90, în ciuda noilor înregistrări, nu sunt difuzaţi pe radiourile comerciale decât în anumite condiţii sau foarte rar. Un coleg din radio este exemplul cel mai bun pentru DJ-ii care nu lasă prejudecăţile înainte de a pune căştile pe urechi. Şi am să vă povestesc.... Trebuie să vă întreb însă înainte.... Ca om de radio difuzezi o piesă pentru că îţi place sau pentru că nu ai altă melodie de o anumită factură de care ascultătorii sunt îndrăgostiţi?!
Adrian Enache cântă nu numai muzică românească. Muzica grecească e de departe printre "specialităţile" lui. Are câteva melodii înregistrate în acest sens. Ba chiar, pe albumul My favourite songs (foto) apare Puzneas, un cântec preluat de el din repertoriul grecesc. Piesa a intrat în discografia radioului însă numele interpretului a fost schimbat. Eu am cerut asta. În loc de Adrian Enache apare INAKIS AD. Timp de o lună piesa a fost difuzată de colegul meu fără să ştie că o cântă Adrian Enache. Am considerat firesc să-i aduc la cunoştinţă după o perioadă numele real al interpretului. Acum îmi pare rău că am făcut-o! De când i-am zis, piesa nu a mai fost difuzată... Reacţia lui după divulgare nu m-a surprins dar m-a dezamăgit! A spus că nu a avut altă piesă grecească şi nu că i-ar fi plăcut în mod special... Nu am mai auzit Puzneas la radio de atunci chiar dacă, în interpretarea lui Inakis ad, piesa a fost difuzată în fiecare zi. În schimb, surpriză, au apărut alte piese greceşti. Deci, mai erau... M-a deranjat orgoliul şi prejudecata că artiştii care au făcut valuri înainte de anii 2000 sunt astăzi învechiţi. Întâmplarea puţin şireată, recunosc, mi-a dovedit că nu artistul e neapărat de vină că nu e difuzat ci omul de radio care poate face din orice cântec un hit indiferent că e interpretat de o voce care a luat trofeul la Mamaia sau una care s-a lansat datorită lui Moga.

Comentarii