"Romania 12 points"

M-am uitat aseara la Eurovision. La un moment dat am început să mă plictisesc. Puţine piese mi-au atras atentia. Drept dovada, acum nu am rămas cu niciuna în cap. Poate cea a Greciei pentru ca am văzut-o pe tânăra interpretă la o emisiune la TVR promovându-şi piesa. Programat târziu în noapte am încercat să-mi caut şi alte activităţi să nu adorm la spectacolul transmis în direct de la Belgrad. Deobicei când ma animă ceva nu adorm chiar dacă sunt obosită. E drept, a doua zi arăt ca un zombie! Acum, însă abia am rezistat. M-am uitat însă pentru românii noştri: Nico şi Vlad Miriţă. Mi-a plăcut piesa. În condiţiile unui concurs muzical normal ar fi avut şansa ei în primele 10, după părerea mea. Mă amuza însă optimismul lui Nico înainte de concurs că vor câştiga primul loc. Poate, doar dacă ar fi reprezentat Norvegia, Danemarca sau Slovenia... Cred ca premiul câştigat de Andrei Tudor la conferinţa de presă pentru cea mai valoaroasă creaţie din concurs a salvat situaţia. Eu nu îi învinuiesc pe Vlad şi Nico. Ei şi-au făcut treaba acolo pe scenă. Au cântat piesa pe care am trimis-o la Eurovision. Poate că o promovare mai puternică ne-ar fi ridicat trei patru poziţii în clasamentul final dar rămân la părerea tristă că Eurovisionul nu e un concurs pentru români. Toate ţările şi-au sprijinit vecinii. Noi am primit punctaj maxim doar de la Moldova şi Spania. Moldovenii au fost singurii care ne-au recunoscut ca vecini! Nici Bulgaria, nici Ucraina, nici Ungaria, nici Serbia şi nici măcar Rusia nu ne-au dat măcar un punct fiecare şi tot am fi urcat în clasament. Ba chiar Franţa sau Israel au fost mai generoase cu noi. Noroc cu românii care au ajuns să lucreze acolo! Păcat că Italia s-a retras de la Eurovision că sigur am mai fi primit 12 puncte la numărul mare de români plecaţi pentru câştiguri băneşti acolo aşa cum am primit de la Spania unde se ştie că e o comunitate mare de români. Mă gândeam aseară, în dezamăgirea concursului ce ar fi ca începând de anul viitor să ne retragem din concurs?! Şi dacă ne retragem, ce?! Suntem o naţie prea mică printre celelalte participante la concursul muzical european ca să-i pese cuiva că România s-a retras în semn de protest pentru jocurile politice ce presează concursul Eurovision! Măcar participând mai auzim "Romania 12 points" chiar dacă doar "căpşunarii" din Spania şi vecinii noştri moldoveni ne mai aduc această satisfacţie! Oricum, e drept Eurovision nu mai e demult un concurs muzical ci o întrecere între ţările participante! Când România va fi aşezată din punct de vedere politc iar oamenii ce o conduc vor vedea dincolo de interesul personal probabil ca ne vom clasa şi noi mai sus în concursul politico-muzical... Mă surprinde în aceste condiţii succesul pe care l-au avut Luminiţa Anghel feat Sistem şi Mihai Trăistariu. Dar poate că în condiţiile noastre numai o explozie pe scenă care să stârnească atenţia ne ajută să rămânem în mentalul celor care stabilesc notele finale.

Comentarii

Anonim a spus…
s au pierdut vremurile cand ti se facea pielea gaina ca il auzeai pe X cantand pe scena, si iti mai curgea si-o lacrima...2, 3... acuma lumea vrea sa vada show ...
asta e parerea mea.......