Ne părăsesc anotimopurile....

Zilele trecute am mancat prima felie de harbuz de anul acesta. Abia am intrat în luna lui Cuptor dar tarabele din piaţă sunt acum pline de pepeni verzi, de vinete, de ardei graşi, de gogoşari.... Cred că şi porumbul pentru fiert e aproape gata! Încă n-am mâncat dar în ritmul asta cred ca mâine mă pun la masă şi am să servesc unul copt sau fiert. Până vara aceasta refuzam să mănânc harbuz dacă nu era luna august. Sau cel puţin nu o dată cu căpşunele şi cireşele! Harbuzul ca şi vânăta ca şi porumbul îmi aminteşte de toamnă. Dacă am mâncat harbuz înseamnă că pică şi primele frunze din copaci. Anul acesta am mâncat şi vara abia a venit. De fapt nici nu m-am dezmeticit de frigul care pusese stăpânire pe mine astă iarnă... Vorba unei prietene, parcă tot aştept încă o vijelie cu zăpadă! Nu mai pot să-mi respect planul din verele trecute pentru că risc ca în august să mănânc pepeni veştejiţi aşa cum îi găseam de obicei prin octombrie când le trecea vremea. Mi-a rămas întimpărită în minte imaginea abecedarului din clasa I cu cele patru fete care întruchipau fiecare câte un anotimp. Patru anotimpuri: primăvara, vara, toamna şi iarna! Se organizau chiar serbări sau scenete în care fiecare era un anotimp numai ca să rămână în mintea puştiului de 7 ani cele patru anotimpuri. Atunci însă timpul respecta anotimpurile, le acorda fiecăruia minutele şi zilele cuvenite.... Acum însă copiii de azi învaţă acelaşi lucru dar primăvara începe mai târziu sau deloc, vara se sfârşeşte mai repede iar iarna e când prea geroasă, când deloc. Toamna aproape că nu mai există sau e parte integrantă din vară... Într-un fel primăvara şi toamnă au ajuns să fie doar uşile prin care trec vara şi iarna. Oare avem doar două anotimpuri?!

Comentarii

Anonim a spus…
Eu am fost primavara la o serbare de final de an de scoala. Intr-adevar, era frumos.