Pasiunea pentru teatru sau cum poţi trăi din 300 de lei pe lună?

Cu un salariu de 340 de lei câştigat în mână, eşti tentat să pleci în orice moment din meseria aceasta indiferent de talentul cu care te-ai născut. Vlad Cepoi este un tanar regizor angajat la Teatrul Mihai Eminescu din Botosani şi câştigă în mână lunar această sumă. Asta nu l-a împiedicat să lucreze serios la prima sa premieră de la teatru. "Fluturii" este un spectacol adaptat după o poveste de Leonard Ghersch transpusă modern în scenă de tânărul regizor. O oarecare conjuctură m-a făcut să-l cunosc nu neapărat personal pe Vlad chiar atunci când s-a angajat şi eram curioasă de ceea ce va face. Figura lui mai boemă m-a făcut să cred că are o fire de artist şi culmea să-mi doresc să-i văd prima piesă. Am văzut-o în această seară la premieră. Ei bine, Vlad are 25 de ani şi bănuiesc că e la primul său spectacol. Acest fapt scuză micile inadevertenţe pentru că spectacolul e bine realizat. Nu am avut timp să mă gândesc că a trecut deja o oră sau mai sunt 15 minute. Dimpotrivă, la final m-am mirat că durase atât de mult: 1,5 h. Nici măcar nu am avut timp să casc. De obicei când un spectacol mă plictiseşte încep să arăt primele semne: casc, mă foiesc în scaun, amorţesc. Ei nu, spectacolul- o poveste reală, o lecţie de viaţă- are umor, are atitudine, are lipici pentru public. Este povestea de viaţă a unui nevăzător, un om care tinde să fie marginalizat din cauza "defectului" cu care s-a născut. E marginalizat însă de oameni poate mai "defecţi" ca el dar pentru că sunt normali din punct de vedere fizic sunt cu un etaj mai sus decât un orb. Povestea şi spectacolul pun pe gânduri şi au calitatea, marea calitate de a nu plictisi! Cred ca Vlad Cepoi e o achiziţie bună pentru teatrul botoşănean ca regizor şi mai cred că teatrul avea nevoie de o gură de oxigen în acest sector. E drept acum sau e cât se poate de clar, nu trebuie să ne mai mire că tinerii actori, tinerii regozori, tineri artişti sunt de-a dreptul copleşiţi când primesc "un rol" într-o telenovelă, într-un spot tv sau radio, când sunt chemaţi pentru o prezentare care le mai sporeşte niţel veniturile. Cu 300 de lei pe lună nu te mire că rămâi fără gaz sau dator la întreţinere. Halal ţară în care trăim!

Comentarii