Bravo Magic FM!


Ieri în microbuzul care mă duce în fiecare dimineaţă la servciu am ascultat Un actor grabit. Era pe Magic FM. E prima dată în ultimii 10 ani, dacă nu mai bine, când aud la un post de radio privat, o voce din cele lansate la începutul anilor 90. Aflasem că cei de la Magic FM cultivă şi alte genuri muzicale nu doar cele destinate targetului de FM (care o fi ala!? n-am aflat nici până în ziua de azi...) dar parcă n-am crezut. O ascultam pe Laura Stoica şi mi-am amintit ziua de 10 martie 2006 când la Europa FM aceeaşi piesă s-a auzit pe undele radio. Doar pentru că doar cu o zi în urmă se întâmplase nefericitul accident în care Laura, logdnicul şi copilul acela nenăscut şi-au pierdut vieţile...Până atunci nici urmă de Laura Stoica la Europa FM. Nici urmă de un artist din generaţia ei. Acum, la MatinaluL postului, e Monica Anghel împreună cu Bogdan Miu. Nu am auzit niciodată o piesă a Monicăi la acest post de radio cu toate că nu mai pune nimeni la îndoială talentul şi vocea artistei şi chiar dorinţa oamenilor de a o auzi mai des... Sunt curioasă dacă lansarea albumului anunţat de cei de la Roton ca o revenire a Monicăi va fi reflectată cumva de acest post de radio!!?? Sau targetul postului nu o va cuprinde decât ca actriţă, moderatoare?!...
Revenind la traseul meu spre serviciu... Auzind Un actor grăbit a fost ca o întoarcere spre trecut. E o piesă pe care, când aveam eu 12 ani, o ştiam cap-coadă, o cântam în permanenţă, era piesa mea favorită...Câţi oameni nu şi-au regăsit oare copilăria, tinereţea în cele 3 minute chiar aşa în drum spre serviciu, spital, piaţă, etc!? Şi cât de bine nu le-a făcut auzind o piesă care a făcut performanţă cu, iată, 20 de ani în urmă...
Îi felicit pe cei de la Magic FM că nu se încadrează tiparului deja încleiat al difuzării muzicii la FM... Am încercat la un moment dat să trezim o reacţie în acest sens printr-o campanie de promovare a muzicii româneşti. N-a ieşit căci pasiunea, respectul pentru calitate, pentru egalitate, pentru normalitate, până la urmă sunt ucise de puterea banului, a unei mafii care cert există şi aici în muzică...
Îi felicit pe cei de la Magic FM şi sper, dar mai ales îmi doresc să fie unici şi originali, să dea libertate ascultătorului să audă ce-şi doreşte şi nu să-l ferească obişnuindu-l cu tipare deja vechi, uzate şi îngălbenite... Sper ca revenrile muzicale ale unor artişti români lansaţi mai devreme de anii 2000 să le trezească interesul pentru că o fac de dragul unor oameni care iubesc aceste voci...

Comentarii