N-au înţeles nimic din "Earth Hour"....

Am primit astăzi pe email confirmarea la ce m-am gîndit încă de sâmbătă. "Earth Hour" nu a avut ca obiectiv scăderea consumului de energie electrică aşa cum în majoritatea buletinelor de ştiri s-a dat de înţeles. "Earth Hour" a avut ca scop transmiterea unui mesaj global faţă de schimbările climatice care se petrec în lume, faţă de degradarea mediului de care vinovaţi suntem noi oamenii. Stingerea luminii timp de o oră într-o seară nu a avut ca rezultat aşteptat reducerea consumului la curent electric. Nu s-a gîndit nimeni la asta! Reporterii, în dorinţa de a scoate senzaţionalul pe post, asta au înteles, asta au vrut şi au modificat sensul mesajului iniţial aşa cum au dorit ei. Şi aşa s-a ajuns la concluzia că noi, românii suntem codaşi la campania asta în care sâmbătă seara am stins lumina timp de oră. M-am săturat să fim numiţi codaşii Europei, ai lumii. Şi tind să cred că de data asta n-am fost deloc aşa. Dimpotrivă, numărul oraşelor implicate în campanie a crescut, iar numărul acţiunilor menite să tragă un semnal de alarmă (cel corect şi nu fabricat de ziarişti!) s-a înmulţit serios. Multe instituţii ale statului şi-au adus contribuţia şi mai ales inspiraţia la crearea unor acţiuni care au avut acest scop. În loc să ne gîndim cât la sută din consumul total de energie electrică s-a redus prin stingerea luminilor, firesc ar fi fost să ne gîndim dacă în momentul în care am ieşit pe uşă calculatorul, televizorul au fost închise, dacă am stins lumina. Gesturi atât de fireşti până la urmă! Căci e un act de absolută normalitate să închizi lumina sau aparatul de radio după ce ai părăsit o încăpere sau nu mai ai nevoie de programele radio/tv. "Earth Hour" n-a avut nicidecum scopul de a reduce consumul la curent electric ci a fost un mesaj vizavi de risipa pe care o facem noi, oamenii şi care degenerează în atîtea şi atîtea nenorociri ale Planetei....

Comentarii

Movi - 4Botosani a spus…
se pare ca fiecare a inteles ce a dorit din toata aceasta initiativa ... ce sa ii faci poate lumea e mai ocupata in cautarea de senzational si tot felul de prostii pentru a se mai documenta si a afla adevarata fata a acestei miscari ... nu de alta dar am mai vazut multe evenimente care pentru ca tocmai au fost difuzate sau promovate gresit si-au pierdut din valoare si s-au rasuflat.
Multi probabil li s-a parut absurd dupa ce au vazut la televizor ca trebuie sa stinga becul si nu au prins adevaratul mesaj care trebuia transmis.