...mi-au placut!

...de la Octavian Paler citire:

Fericire
Cred ca n-am fost fericit decit in clipa in care am putut spune si eu, ca orice om, ca am iubit. Nu ca scriitor am fost fericit si nici ca gazetar.
Neputinta
Nu exista pustiu; ci doar neputinta noastra de a umple golul în care traim.
Presimtire
Da, sint recunoscator ca exist si disperat ca va veni o vara în care nu voi mai putea sa urmaresc cum înnegreste lumina chiparosii la amiaza, nu e firesc la virsta mea? Ma doare tot ce iubesc acum, pentru ca presimt în orice frumusete sfirsitul, dar poate ca asa arata adevarata iubire. Bucura-te de acest dar vremelnic, striga o voce în mine. Caci nu exista decit daruri vremelnice.
Vis
|ntr-una din noptile, mai degraba albe, ale verii din aceasta carte, am avut un vis straniu. Ma aflam dinaintea unei oglinzi care se pietrifica sub ochii mei. Uimit, am vazut-o transformindu-se in zid. Ulterior, n-am mai simtit nevoia sa caut alt raspuns in privinta destinului. Nu poti fugi de tine insuti nici macar cind o vrei cu tot dinadinsul. Sau mai ales atunci.

Comentarii

Bogdan Epureanu a spus…
Foarte frumoase citatele... adevarul e ca Octavian Paler are poate cele mai multe citate memorabile decat orice alt scriitor roman.
ionutza80 a spus…
Asa e. O.Paler e scriitorul pe care il prefer dintre cei romani, e pot sa spun pe primul loc intr-un top 3, urmat de Cararescu si poate Paunescu dar trebuie sa ma mai gandsc nitel aici.
Bogdan Epureanu a spus…
Paunescu are meritele lui, dar are in acelasi timp si multe minusuri.