Învaţă să fii jurnalist! Învaţă să promovezi valoarea!

Nu-mi propun să fiu profesoară. Nu voi preda în modul clasic. Nici nu ştiu dacă o voi face vreodată. Nu voi încerca să sufoc cu definiţii şi teorii pe care nici eu nu le văd întotdeauna necesare în demersul unui jurnalist de a se informa. E un curs de vară şi atât! Îmi plac copiii şi uneori isteţimea lor mă surprinde la modul cel mai plăcut. Îmi place să ştiu că sunt preocupaţi să desfăşoare şi alte activităţi decît a privi la televizor şi a te juca pe computer. Calculatorul şi televizorul sunt atît de nocive, folosite în exces! E clar că nu-i poţi anula copilului de azi întâlnirea cu calculatorul. Dar e bine ca el să ştie că socializarea virtuală nu e acelaşi lucru cu întâlnirea în parc cu prietenii, cu o oră petrecută alături de alţi prieteni printre culorile unei coli de desen, citind, scriind, petrecându-şi timpul cu jocurile copilăriei sau creând poveşti care să sporească imaginaţia. Acesta a fost scopul iniţial! Mi-ar plăcea ca micii reporteri, aşa cum le-am zis eu, să fie încurajaţi de ideea că siteul lor (care va constitui finalitatea acţiunii!) poate fi privit ca o sursă alternativă de ştiri, de informaţii. Să fie motivaţi să-şi promoveze activităţile şi evenimentele din şcoala lor, din cartierul lor, din mediul în care îşi desfăşoară activitatea. Determinarea cu care ei vor lucra va duce la continuarea acestui proiect. "Micii Reporteri" nu e un curs savant! E ghidat doar de decenţa şi bunul-simţ de a trezi interesul pentru cunoaştere în mintea şi sufletul celor mici, încă nelovite de viruşii realităţii. "Micii Reporteri" încearcă să-i obişnuiască pe cei mici cu conceptul de valoare....

"Micii Reporteri" este un proiect al Asociaţiei Culturale "Adrian Enache", în parteneriat cu Biblioteca Judeţeană "Mihai Eminescu", în cadrul BibilioVacanţa. Detalii pe www.asociatie.adrianenache.ro

Comentarii