Generatia lui Smiley a ales "Vocea Romaniei". Incompatibilitate sau superficialitate?

Am tot ascultat până acum păreri. În stânga și-n dreapta aud că băiatul care caștigat "Vocea României" a meritat, că nu, că erau unii mai buni și tot așa. M-am hotărât să scriu despre asta pentru că mi se pare că și aici se întâmplă un fapt similar cu cele din politică. Ne-am obișnuit să-i acuzăm de incompatibilitate doar pe politicieni. Ne place să dăm vina pe ei cînd nu avem bani, când nu reușim să găsim un loc de muncă și așa mai departe. Și în mare parte, avem dreptate! Dar, de ce nu ne uităm și dincolo de politichie ce se întîmplă! De exemplu, celebrul concurs "Vocea României". A câștigat Ștefan Stan. Elevul lui Smiley. Smiley este imaginea Cosmote (nu v-ați plictisit de spoturile în care ne dă tot din garaj, ne dă chitara, etc, dacă reîncărcam, trimitem smsuri, etc??))) Cosmote este sponsorul cel mare al celebrului concurs, format internațional adus în România de PRO TV. Nu zic că Ștefan Stan nu are voce chiar dacă, pe mine una, nu m-a impresionat. A fost un oarecare interpret. Mă mir că a ajuns în finală. Bun, deci trecînd mai departe... "Vocea României" mizează pe o voce medie pentru că, alături de ea, au concurat voci care au luat trofee la festivaluri de muzica mari, importante chiar dacă nu au beneficiat de mediatizarea formatului protevist. Cred că vocea aleasă de PROTV la acest prim sezon arată întocmai situația în care se află România azi; un prezent superficial, o situație incertă în ceea ce privesc dorințele și afirmarea talentelor... Ceea ce mi se pare trist în prezentul actual al țării este că recunoașterea unor talente stă de fapt în spatele unor interese. Iar interesul acesta smileyian a spart dorința românilor de a vedea pe prima treaptă vocile care pot mai mult, dincolo de refrene banale fără vers și fără linii melodice complicate... Mă îndoiesc că finalul voturilor de la telespectatori a fost acesta! Cu siguranță nu! Și am să rămân cu opinia aceasta până când PROTV îmi va face arăta niște tabele, niste cifre. Nu a făcut-o nici acum, nici la surata "Romanii au talent", unde s-a produs o situație similară. Și asta nu e în regulă! Singurul câștig al concurenților indiferent de punctul la care au ajuns în acest concurs, ar fi popularitatea pe care au dobândit-o dar, pe care, până la următorul format, o vor pierde căci nimeni nu se va preocupa de imaginea lor. Nu sunt nici mesagerii Cosmote, nu sunt nici oamenii Protvului ca să se bucure de soare pe aleea lor! Câți dintre noi își mai amintesc de Brigita, de Cristina, de Mihai, etc???Astia sunt singurii de cate mi-am mai amintit eu. Caci, pe restul chiar i-am uitat! N-o să ne amintească PRO TV și Cosmote prea curând de ei! Așa că, generația lui Smiley a ales pentru noi: Vocea României: Ștefan Stan! Și tot generația lui Smiley îl va construi fără pretenția de a-l transforma într-o personalitate muzicală.... Căci, important acum nu e talentul ci să producă bani! Generația Smiley produce și nu construiește! Asta e diferența. Vom vedea însă peste vreo 10 ani unde vom număra mai multe personalități muzicale... Pînă atunci, să curgă muzica!!!!

Comentarii