Prieten cu talentele orașului său...

Oana Tăbultoc, un alt copil ajutat de primar.
Cu riscul că fac campanie electorală, am să-mi continui ideea care mă macină de câteva zile. Poate chiar mai bine! Și mă macină pentru că mă impresionează... Da. Nu spun vorbe mari. Nu fac campanie electorală, deși într-adevăr ar putea fi considerat și așa. La urma urmei, faptele vorbesc. Botoșaniul are talente în toate domeniile de activitate. Muzică, teatru, film, dans, literatură- în toate aceste domenii sunt copii și tineri care își doresc să se afirme și își doresc asta pentru că au fost încurajați de cineva la un moment dat. Le place să se exprime prin cântec, prin mișcările sincronizate perfect cu ritmurile unei melodii, printr-o poezie sensibilă sau printr-un sport pe care-l practică de cînd sunt ei. Dar, în drumul lor, ca peste tot, apar obstacole. Cele mai multe țin de bani! Nu ai bani, nu ai putere să-ți continui visul, chiar dacă ești pregătit să izbutești o nouă victorie pentru tine, pentru orașul tău, pentru țara ta. Cu câțiva ani în urmă, a venit la radioul unde lucram mama unui puști de 7 ani, cu un CD pe care era imprimată o melodie. O imprimare proastă realizată de cineva neprofesonist, dar în ciuda asta, nu puteai să nu remarci vocea cristalină a copilului. Mama lui m-a întrebat atunci: "ce e de făcut?", "are vreo șansă?". Am zis că se poate și i-am propus câteva idei pentru a-i valorifica talentul.  Copilul a ajuns să studieze la Școala Populară de Artă și intrase cu 9,70 la Liceul de Artă, clasa pian. Acum, mai are un pic și intră în clasa a V-a, la același liceu. Dar nu asta e important acum. M-am implicat o vreme pentru dezvoltarea drumului acestui copilaș și așa am ajuns la primar, vorbindu-i despre nevoia lui de a fi ajutat. E un copil în plasament, deci bani mai puțin și mai puține avantaje la sporirea succesului! A fost de acord din prima! Și-l ajută și-n ziua de azi, periodic fără să aibă pretenția unei reclame la tv, radio, în ziare. O fac eu, dar doar pentru că mă impresionează gestul! Am constatat ulterior că Mihăiță nu e de fapt, nici pe departe singurul copilaș pe care edilul îl ajută. Are parte des de vizitele unor pitici mai mici sau mai mare, îndrăgostiți de muzică, desen, dans, literatură, sport și cîte și mai câte cărora le întinde o mână de ajutor. O face, nu des, ci foarte des pentru că numărul micuților talentați e tot mai mare iar greutățile de a  continua, la fel, deloc puține... Mă impresionează deschiderea totală a primarului pentru acești tineri și copii care-și doresc să facă performanță și care caută un punct de sprijin undeva. Nu am auzit până acum de vreo unul (și-i cam cunosc pe toți!) care să nu fi primit ajutorul primarului. Și nici un primar care să fie atât de prieten cu talentele orașului său! Eu, una îl felicit cu toată campania pe care par că i-o fac...Cum spuneam, faptele vorbesc. Și așa cum spunea încă de la campania primului mandat, primarul e chiar un om al faptelor!

Comentarii

Foarte frumos din partea primarului şi e de apreciat că nu el se laudă cu astfel de fapte. Poate că, dacă tot mai mulţi oameni ca el sau cu posibilităţi materiale îi sprijină pe cei talentaţi, poate că valorile şi-ar face loc, în timp, în lumea artisitică românească!