O banală senzație sau un vis urât? Vreau Radio România Actualități așa cum l-am descoperit...:(

Am deschis dimineață siteul postului public de radio, pentru a urmări programul zilei bănuind că, de luni intră pe unde, noua grilă de programe. Schimbări majore! Prima surpriză a fost la ora 19.03 pentru că emisiunea "Romanticii" pe care eu o ascultam cu regularitate are alt realizator, alt prezentator. Altul din afara redacției muzicale, adică bine cunoscuții realizatori ai emisiunii: Titus Andrei, Mihai Cosmin Popescu, Robert Ionescu, Ștefan Naftanailă, Liviu Zamora, Nicu Gagiu (ordinea e în funcție de zilele în care se aflau la pupitrul acestei emisiuni). Ridic sprânceană. Rămân încruntată de curiozitate. La 19.00 deschid radio.Începe. Am un nod în gât că nu aud vocile cunoscute. Încerc să depășesc momentul și să-mi șterg cât pot de mult valul de subiectivitate, care, vrând-nevrând, te acoperă în astfel de momente. Sunt curioasă ce melodii românești vor fi pentru că, da, repet, pentru că am mai spus-o, ascult Radio România Actualități pentru că, aici, se difuzează muzică românească din toate perioadele. Altfel, muzică străină găsești oriunde, iar muzică românească de ultim val, la fel, peste tot. Prima dezamăgire încărcată chiar de câteva lacrimi și două noduri în gît: doar trei melodii românești în 50 de minute de emisie și acelea prea difuzate peste tot: Mircea Vintilă, Taxi și Holograf. O altă neplăcere ar fi lipsa informațiilor muzicale care, înainte însoțeau melodiile difuzate. Iar livrarea lor nu are aceeași autoritate ca atunci când sunt transmise de oameni cunoscători ai fenomenului muzical. Repet! Ascult Radio România Actualități pentru că sunt un om pasionat de muzica românească și aici am avut parte de ea -atât melodii, cât și informații. Repet: din orice perioadă, de la Gică Petrescu la Angela Similea, Margareta Pâslaru, Marina Florea, de la Daminescu, Cotabiță, Iris, Holograf la mai recentele Inna, Alexandra Stan, HI-Q sau la Rodica Tudor, Irina Ionescu, Alin Ignat sau micuța Maria Crăciun. Despre cei patru din urmă radiourile FM habar nu au și nu e drept. Sunt tineri talentați care cântă și o fac foarte bine chiar dacă nu au avut șansa unui producător care să-i promoveze pe FM. Oamenii care realizau "Romanticii" înainte știu de ei, îi difuzează, vorbesc de ei. N-am mai avut parte acum de așa ceva... Am avut pe parcursul celor 50 de minute, nedorita senzație că ascult un oarecare FM, cu niscaiva intervenții pe post ale realizatorului în încercarea de a "colora" peisajul muzical. Niște pilde potrivite, după el, melodiilor difuzate. Nimic de comentat. Nu asta am așteptat. Nu asta vreau. Îmi doresc "Romanticii" cu muzică așezată, rară, bună, de suflet, dar despre care să aflu ceva, să știu ce ascult pentru că încă mă consider un ascultător căutător și nu pasiv. Nu ascult pentru zgomot de fond. Ascult pentru a fi un om informat, iar muzica românească e prima mare pasiune a mea. Această primă emisiune "Romanticii" realizată altfel mi-a lăsat un gust amar și gândul acela pe care îl tot îndepărtezi de tine - de ce ți-e frică, de aceea nu scapi. Mi-a fost mereu teamă ca Radio România Actualități să n-o ia pe drumul FM-urilor și din păcate asta face, asta simt că face. De ce să fie la fel ca celelalte? Atunci, punem egal și ascultăm unul din ele că oricum toate sunt la fel. Alegerea poate fi Radio România Actualități sau oricare alt post de radio FM. În concluzie, ascult de când mă știu Radio România Actualități și o fac pentru emisiunile muzicale, tot mai puține în ultimii ani, e drept și spre deloc, mai nou, observ :(. Sper că e doar o banală senzație ori un vis urât din care mă voi trezi curând... 

Comentarii