Respect, Stolojan!

Stolojan mi se pare cel mai bun candidat la alegerile europarlamentare din acest an! L-am admirat pe acest om încă dinainte de a fi un om cu funcție în PDL Botoșani. L-am admirat pentru consecvență, pentru profesionalism, pentru declarațiile civilizate, pentru un bun-simț pe care rar ți-e dat să le vezi la politicienii de azi. 

A fost și premier și despre Stolojan nu am auzit atâtea acuze de tot felul de matrapazlâcuri sau să fie atacată perioada în care el a guvernat deși nu a fost o guvernare ușoară: recapitalizarea băncilor, liberalizarea prețurilor și în fine instabilitatea economică de la începutul anilor '90. 

Dar, dincolo de asta, am văzut în Theodor Stolojan un politician uman, nu scorțos. L-am cunoscut de câteva ori ca ziarist, atât în ipostaza sa de politician, cât și în cea de civil, ca naș pentru botoșăneanca Raluca Turcan. L-am urmărit atunci, mi-aduc aminte ca un adevărat paparazzo :))  căci lucram și la ziarul VIP, în calitate de corespondent local, și aveam nevoie de fotografii cât mai bune: de la Biserica de pe pietonalul Unirii, unde s-a oficiat cununia religioasă, de la restaurantul Maria, unde a avut loc petrecerea de nuntă și tot așa.

 L-am urmărit și ca politician în câteva discursuri susținute la Botoșani, deși eram la început de drum al presei, încă neinițiată în zona politichiei românești. Mi-a plăcut ca om pentru Respectul pe care îl degajă față de semeni, pentru realitatea vorbelor sale exprimate public, pentru ca e, cu picioarele pe pământ.

 Mi-a plăcut ca profesionist și pentru că despre el nu am auzit atâtea boloboațe ca despre atâția alți politicieni. Este pentru mine, cel puțin la ora actuală, genul de politician pe care îl admir, deși politicienilor numai admirație nu le poți purta. Și totuși, e imposibil să nu găsești într-un munte de gunoi și bucăți de aur sau măcar, cel puțin, lucruri pe care să le poți păstra.

Comentarii