Ipotești. Tabără de jurnalism. Viitor.

Vineri, la Ipotești, a început prima tabăra de jurnalism. Am participat și eu, împreună cu micii mei reporteri. Circa 16 copii-reporteri și cam tot atâția bloggeri au participat la prima tabără de jurnalism organizată de Centrul Europe Direct Botoșani în cadrul unui proiect cu finanțare din partea Primăriei Botoșani.

O tabără fără reguli stricte, dar în cadrul căreia copiii au avut posibilitatea să afle un pic din tainele profesiei de jurnalism. Vineri, la startul taberei, a vorbit despre Eminescu, în calitatea lui de jurnalist, profesorul doctor Lucia Olaru Nenati după care am încercat în calitate de lector să vorbesc, sper eu, și pe înțelesul micuților reporteri, mai ales cei de 9-10 ani, despre ceea ce înseamnă un comunicat de presă, cum îl transformăm într-o știre de presă, cum îl facem atractiv, astfel încât să fie publicat. Dacă 5 copii din cei prezenți vor pleca de aici, din tabără cu date despre scopul unui comunicat de presă, cred ca mi-am împlinit datoria. Sper!

A doua zi, a fost rândul colegului Cristian Costăchel, moderatorul emisiunii "Taverna" de la TeleM, care le-a vorbit copiilor și bloggerilor despre naturalețe și spontaneitate în fața camerelor de filmat, pe scenă. Neluțu, așa cum îl știu și copiii-reporteri, s-a făcut ușor îndrăgit, micuții mei reporteri s-au atașat de el. Omul are lipici și poate vorbi minute în șir.

 Chiar dacă uneori derapează de la subiectul inițial, are farmec și puterea de a relua subiectul de unde l-a lăsat înainte de a se declanșa o nouă idee. Are aplomb, naturalețe, e sincer, uman și știe să se facă apreciat de cei din jur. Iar asta e o calitate și una de care micii mei reporteri ar trebui să țină cont. Dincolo de asta, trebuie punctate intervențiile domnului Căjvăneanu, exemplele la subiect, un om foarte atașat de proiectul BUZZ, un ziar care, am remarcat și aici în tabără, a crescut mult. Proiectul este apreciat și de Neluțu, lucru repetat chiar de câteva ori, cu ocazia întâlnirilor de lucru.

Poate că un plus de interacțiune, mai mult aplomb din partea reproterilor Buzz nu ar fi stricat. Știu că ei pot mai mult și tocmai de aceea, țin să punctez asta aici, acum. Sunt mici, dar cresc. Sunt buni și vreau să-i văd și mai buni. Sunt mândră de ei și vreau să văd că și alții privesc cu aceeași bucurie intervențiile lor, întrebările lor. Am încredere în capacitatea lor de lucru, de analiză, de scriere. Așa cum sunt mici reporteri, acum!

Comentarii