Copiii cu legitimație galbenă la gât, la Summerfest

Aseară a fost nebunie mare cu Randi și Uddi la SummerFest. Isterie maximă. Copiii prezenți, nu mai mari de clasa a VIII-a, de aceeași vârstă cu cei pe care îi am în grijă eu la ziarul Buzz, își doreau un autograf și o fotografie cu idolii lor. Firesc. Îi înțeleg perfect. Am trecut prin asta. Știu ce înseamnă să-ți tremure sufletul de emoție că te-a pupat artistul preferat mai ales când mai e și în vogă printre colegii de generație. 

Dar un lucru nu mi-a plăcut. Nu copiii. Nu artiștii. Ei și-au făcut treaba. Copiii s-au bătut pentru amintirea aceea de preț pentru ei. Artiștii au stat minute bune pentru a le bucura sufletele. Eu eram acolo cu reporterii Buzz, copii care la fel ca ceilalți de vârsta lor, își doreau un autograf și o fotografie. Firesc. Dar noi, cei de la Buzz, eram doar opt acolo și nu reprezentam grămada întreagă care se năpustea peste artiști de fiecare dată când coborau sau urcau pe scenă. 

Mi s-a atras atenția de către domnul viceprimar Cosmin Andrei că eu și cu prietenii mei am decalat programul. E frumos spus prietenii mei pentru că, în ciuda vârstei mele, îi consider pe acești copii mai întâi prieteni și apoi învățăceii mei.

Acești copii veniseră cu rol de a învăța presă și de a informa, de a mediatiza evenimentul. Avem un ziar lunar (din februarie 2012 nicio lună pauză!), avem și o rubrică de noutăți la emisiunea Cheia Sol de la TeleM Botoșani, avem și canalele noastre pe internet, deci cât se poate de real și motivat pentru a fi reporteri adevărați la fața locului chiar dacă mici. 

E frumos, repet, că mi s-a adresat cu prietenii tăi, dar trebuie să
subliniez: noi, acolo, nu eram decât opt oameni, iar în întreaga gradenă destinată artiștilor locali și naționali și presei mișunau oameni mici și mari de toate culorile, din toate părțile, erau, numărați de mine cu privirea, circa 60 de oameni. Deci, dacă noi n-am fi fost, acolo erau cel puțin 40-50 de oameni care, clar, ar fi sărit pe artiștii prezenți pentru autografe și fotografii, pentru că, în majoritate, erau adolescenți, adică publicul celor invitați. 

Noi ne-am făcut treaba. Am obținut declarații de la artiști după ce, în prealabil, îi întrebam dacă sunt de acord să ni le ofere. Sigur, au făcut și reporterii Buzz fotografii cu artiștii și s-au îmbulzit și ei mulțumii. Dar sunt copii și plăcerea vârstei nu trebuie neglijată, e unică și nu se vor mai întâlni cu ea mai târziu. 

Am fost reporteri, deci la fața locului, chiar dacă mici. Și cu toate acestea, am fost bruscați, ni s-au întors priviri, ni s-a spus că avem legitimații false. Legitimațiile pe care le purtau la gât reporterii Buzz sunt reale. Ziarul Buzz este o publicație cât se poate de reală, realizată în cadrul Asociației Buzzmedia, cu serie și nr ISSN, cu apariții lunare la chioșcuri, cu preț. Ziarul Buzz se construiește cu eforturi maxime lună de lună pentru acești copii, pentru ca acești copii să învețe presă, să învețe să fie oameni de calitate mâine. Avem deci și noi dreptul de a fi prezenți la evenimente. Pentru a învăța, pentru a informa. 
 
Poate că am exagerat cu numărul copiilor prezenți, dar vă întreb pe voi, retoric: poți spune unui copil care își dorește un lucru cu tot sufletul lui: vreau și eu! pot să intru?, poți spune, deci: nu, suntem prea mulți. La câțiva care au mai vrut să intre mai târziu, le-am spus chiar dacă m-a durut sufletul pentru că eu, una, știu ce înseamnă să fii copil, să iubești un artist, să vrei o fotografie cu el. Ca să nu mai spun, să vrei să faci un interviu cu vedeta preferată! Oricum, țin să le mulțumesc acelor jandarmi care au înțeles ideea acestui proiect al nostru și au deschis poarta copiilor cu legitimație galbenă la gât. Despre restul, cuvinte mai puține și suflet închis.

Comentarii