Norocul de a simți fiecare anotimp


 A trebuit să-l aud pe Omar, solistul și pianistul trupei Mandinga, ca să-mi dau seama ce norocoși suntem noi ca români. Norocoși pentru cele patru anotimpuri pe care le avem, pentru vremea care se schimbă, pentru faptul ca nu avem în 12 luni doar 40 de grade cu plus sau doar -10 grade. A spus-o Omar când reporterul Buzz l-a întrebat de ce îi place în România. Veți citi un articol despre asta și în noul număr Buzz (43).

 Și da, suntem norocoși măcar din punctul acesta de vedere. Dintotdeauna am fost un fan al verii pentru că am senzația unei libertăți mai mari, o descătușare, umbli mai dezbrăcat. Mă consider un om liber și independent!

Toamna, o ador, dar să nu fie prea multă ploaie. Îmi place coloritul frunzelor uscate în combinație cu un apus de soare stangaci. Toamna mânânc cele mai multe fruncte. O ador pentru mirosul de vinete și ardei copți pregătiți de gospodine pentru congelator. Mirosul acesta îmi intensifică dorul pentru serile reci de iarnă pe care îți place să le petreci cu nasul sub plapumă.

Iarna e anotimpul în care m-am născut și, drept urmare, mi-ar fi și jenă să-l urăsc. Îmi place că e alb totul. O ador pentru sărbătorile din decembrie când pentru toți timpul parcă stă în loc. Câtă vreme vine și pleacă la timpul potrivit o iubesc!

Despre primăvară ce să spun? O aștept cu sufletul la gură după trei, uneori și patru luni reci și albe. Soarele acela cald care îmi încălzește pleoapele și mă face să scot o fustă din dulap pentru că m-am săturat de pantaloni e dragostea mea. Primăvara e ca o domnișoară gingașă, frumoasă, cu flori în părul ei lung. O ador pentru florile ei, pentru soarele timid. Chiar și pentru inerentele strănuturi cauzate de dezbrăcatul prea timpuriu al paltonului prea gros. Primăvara are un farmec pe care niciun alt anotimp nu-l deține. Și totuși fiecare anotimp are fericirea și nefericirea lui. Dar suntem atât de norocoși că le simțim pe toate într-un an.

Să ne bucurăm, așadar și pentru vară, și pentru toamnă, și pentru iarnă, și pentru primăvară, pentru că viața însăși seamănă cu un calendar cu patru anotimpuri. Noi știm asta, alții nu!

Comentarii