Motivele pentru care îl susțin pe primarul Cătălin Flutur pentru încă un mandat la Primăria Botoșani

 



Mi-am dezvăluit susținerea pentru apropiatele sau, cine știe, depărtatele alegeri locale. Și o fac în cunostință de cauză.

Sunt jurnalist și știu că cel mai bine în meseria asta, e să nu-ți arăți orientarea politică. Din fericire, nu am alergat niciodată  după politicieni pentru contracte, pentru banii lor  (puteam s-o fac, clar,  și asta se practică azi, în general, în presa de peste tot). Altfel, de 9 ani, fac educație, jurnalismul e pretextul. Îi ajut pe copii să înțeleagă meseria asta cu bunele și relele ei. Ei vor alege dacă o vor face, dar, în mod sigur, ceea ce învață aici îi va ajuta. Să vorbească mai coerent, să se exprime liber, să citească, să caute, să se documenteze etc... 

Pur și simplu, am susținut un om! Susțin un om în care am avut și am încredere. 

Motivele susținerii mele, o parte dintre ele, cele mai importante, pentru un nou mandat Cătălin Flutur la Primăria Botoșani sunt:

1. Nu pot să votez cu un om care, acum doi ani, s-a împotrivit unui proiect firesc. Un spațiu pentru mica mea redacție. Un spațiu gol care se deteriora, pentru care nu exista cerere de la alt ONG și pentru care plăteam chirie. Era prima dată când mă aflam în sală, la o ședință de Consiliu Local, pentru un proiect. N-am sa uit niciodată ședința aceea de Consiliu Local în care stăteam, așteptându-mi proiectul, gândindu-mă, ca o mare naivă:  "Oare de ce n-am cerut și scutirea sau reducerea chiriei, să putem plăti doar întreținerea spațiului?" . Da, fără miștouri. Era firesc gândul acela al meu în condițiile în care suntem un ONG mic care încasează, lunar, maxim 1500 lei (când îi încasează) din cotizația de membru a celor înscriși și câteva sute de lei pentru costurile tipografiei. Din 1500 lei plătim chirie, întreținere și... ce se mai poate. Nu pot să uit ziua aceea, iar cel care s-a împotrivit cel mai vehement acelui proiect a fost, clar, actualul viceprimar Cosmin Andrei. Acum, sincer, nu mai am curaj să cer în C. L. scutirea sau reducerea chiriei pentru ONG-urile cu rezultate pentru oraș. La o adică, înțeleg și aspectul acesta. Dar chiar dacă aș face-o, nu cred, nu știu dacă ar fi susținut în Consiliul Local. Nu mă obliga nimeni să fac minunea asta de ziar, dar al naibii de mult îmi place ce iese din copiii aceștia, ce se întâmplă cu ei, cum evoluează. Revin la ședința respectivă. Surpriza mea fost să-l aud pe Cosmin Andrei, întrebând public: "Avem în Botoșani un ziar scris de copii?" Asta în condițiile în care acești copii l-au și intervievat... M-a durut groaznic, am plâns în ziua aceea pentru nedreptatea care mi s-a făcut. Normal, am repus cererea, am primit spațiul, dar cine credeți ca s-a abținut la vot, cine credeți că a avut de comentat, pentru că aveam și noi nevoie de un spațiu? Firesc, tot Cosmin Andrei. E un spațiu cu o chirie pe care ne-o permitem, căci altfel luam un spațiu în oraș, oricare ar fi el...  Astăzi, nu trece 20 a lunii și plătim facturile. N-am avut nicio lună penalități. Și copiii se bucură că au un spațiu al lor unde să crească, să se dezvolte, că nu mai fac întâlniri la ciocolată caldă. 


2. Am mai avut un primar PSD între mandatele lui Flutur, căruia i-au fost lăsate pe tavă proiecte ce doar trebuiau terminate, două dintre ele, parcul de agrement Cornișa și teatrul Mihai Eminescu. Nu trebuia să facă proiecte. Pe primul l-a finalizat Flutur după ce primarul PSD  a pierdut alegerile, deși putea finaliza și primarul PSD. (Nu uit excursiile cu microbuzul pentru copii făcute de primarul PSD în campania lui, pentru a le arăta ce vor avea la Cornișa chiar dacă parcul mai avea atunci  nevoie de multe pentru finalizare). La al doilea proiect, primarul PSD s-a blocat când s-a ajuns la partea de consolidare. Primarul Flutur a venit și, cu echipa dumnealui, a adus o nouă finanțare pentru a termina teatrul. Durează acum, dar să ne gândim dacă i-ar fi venit această idee primarului PSD, n-ar fi fost lucrările mai avansate acum? Și proiectul acesta pentru teatru a fost adus în condițiile în care U. E,. cu greu, îți dă bani pentru același obiect de investiție. Eu chiar vreau teatru și am încredere că Flutur îl va finaliza. Chiar nu mai vreau un alt primar PSD sau nepriceput ca să pierdem și finanțarea asta. 

2. Niciun candidat anunțat până acum nu-mi inspiră încredere că poate să facă mai bine decât Flutur. Nu e zeu, nu e erou, dar are, ca primar, cele mai multe realizări. Sigur că putea mai mult, putea mai bine, dar prin comparație cu ceilalți...

3. S-a discutat muuult de tramvaie. A spus-o și Flutur: dacă Botoșaniul n-avea proiect cu finanțare europeană (pe care, apropos, tot dumnealui l-a câștigat) din bugetul local, nu putea fi realizată restaurarea căii de rulare. Iar autobuzele sunt în oraș acum. Tramvaiele au fost trase pe dreapta și înlocuite cu autobuze. Se putea mai repede? Da, se putea, dacă nu ar fi avut piedici în 
C. L. ul de altă culoare politică. 

5. Voi vota și Consiliul Local PNL, nu pentru  că ador partidul. Nu mai sunt membru, m-am retras de câțiva ani pentru că politica nu e ceea ce mă reprezintă. Dar dacă un timp susțineam și eu, sus și tare, că firesc e ca primarul să aibă o culoare, iar C. L. - ul alta, acum am dubii.  Politicienii noștri nu mai sunt corecți cu orașul, cu oamenii lui, cu bunăstarea comunității. Pentru funcția aceea înaltă a orașului luptă în cei patru ani de mandat să  arate că edillul, care nu e al lor, n-a făcut treabă și atunci nu sunt deschiși la negocieri, discuții. Mi-amintesc, deși eram la începuturile gazetăriei, de primul mandat sau al doilea mandat al lui Flutur în care, la fel, avea C. L. PSD, dar acesta avea în componența lui niște oameni cu care putea discuta, putea negocia pentru binele orașului. Și atunci s-au întâmplat cele mai multe proiecte cu finanțare europeană, orașul a cunoscut o dezvoltare puternică. Au fost aduși cei mai mulți bani europeni. 

6. Sunt absolut convinsă că sunt încă străzi care trebuie asfaltate în oraș, dar multe s-au asfaltat și în acești patru ani. Sigur, se putea mai mult. Dar orașul are nevoie și de alte lucruri, nu doar de asfaltări. Iar bugetul unui oraș ca Botosaniul, nu e bugetul unui oraș ca Sibiu, Cluj, Timișoara. 

7. Susțin Flutur primar și o fac pentru că am încredere. Iar asta nu e de ieri, de azi, ci de vreo 15 ani. Știu că e un om de cuvânt, știu ca iubește acest oraș. Știu că ceea ce ține de el, va face. Și mai știu că nu se lasă ușor atunci când știe că poate să aducă bani pentru oraș. E primarul care a adus cei mai mulți bani europeni în oraș.

8. Am știut din start că n-are nicio vină în procesele ce i-au fost intentate la DNA (Belvedere, Uvertura Mall) și din procesele acelea, a ieșit curat.  Am știut/simțit că așa va fi. 

9. Nu pot să votez cu cineva care, în izolarea  impusă de pandemia actuală, s-a afișat public pentru poze pe rețelele de socializare, alături de oamenii care împărțeau dezinfectant în scările de bloc. Echipele acelea nu nimereau scările, aveau nevoie de ghid? Adica el poate fără izolare, noi nu? Da, despre Cosmin Andrei e vorba. Mai mult, cum poți să votezi cu cineva care cheamă oamenii la Cornișa pentru mișcare deși parcul e închis pentru că eram în perioada aceea de izolare din cauza acestui virus? 

10. Cât îi privește pe ceilalți candidați de la celelalte partide, nu-i cunosc și  nici nu cred că orașul are nevoie acum de un nou pariu. Are proiecte importante care trebuie finalizate, iar asta înseamnă experiență și cunoaștere. Nu cred că într-o lună voi apuca să-i cunosc sau să-mi dea unul din ei vreo revelație. Nu cred. 


P. S. Dacă ai amar în suflet sau, nu știu, nu-l suporți din motivele tale pe Flutur, te rog să nu-mi comentezi. Sunt mărturisiri sincere și nu, n-ai să-mi schimbi opinia, comentând. Și, te rog, să nu te superi, dacă n-am să- ți aprob comentariile, dacă n-am să le accept, dacă am să  le șterg. O fac pentru că  eu mă simt bine cu mărturisirea mea, cu ceea ce simt, cu gândul meu. Nu mă întorci din treaba asta. Doar mi-am dorit să știți de ce mi-am afișat, așa de nonșalant, susținerea pentru un nou mandat Cătălin Flutur la Primăria Botoșani. O fac pentru  că am încredere, pentru că Flutur e om de cuvânt.

Comentarii